مراسم بزرگداشت آیت الله شاهرودی با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد


مراسم بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

مراسم بزرگداشت آیت الله شاهرودی با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد مراسم ترحیم و بزرگداشت فقیه عالیقدر آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (پنجشنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که اعضای خانواده و بستگان آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رؤسای قوای سه‌گانه، علما و روحانیون، مسئولان، شخصیت‌ها، میهمانان خارجی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، قاریان قرآن آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و ذاکران اهل بیت (علیهم‌السلام) به ذکر مصیبت پرداختند.

همچنین حجت‌الاسلام صدیقی در سخنانی، نزول هدایت را لطف دائمی پروردگار بر بندگان خود دانست و با اشاره به نقش مهم علماء دین در این مسیر، گفت: آیت الله هاشمی‌شاهرودی از جمله فقیهان بزرگ و برجسته‌ای بود که با وجود قرار داشتن در قله‌های علم و معرفت، هیچ‌گاه از عمل به تکالیف اجتماعی و انقلابی خود غافل نشد و با ولایتمداری کامل تا آخرین لحظه مفتخر به خدمتگزاری مردم و نظام اسلامی بود.


نویسنده : afshin
تاریخ : پنج شنبه 6 دی 1397
زمان : 19:34
وزیر خارجه عربستان برکنار شد پادشاه عربستان تغییراتی در کابینه این کشور ایجاد کرد که از جمله آن برک


 

وزیر خارجه عربستان برکنار شد به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در چارچوب تغییرات گسترده در کابینه این کشور، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه را از سمتش برکنار کرد.

بر اساس فرمان پادشاه سعودی، ابراهیم العساف، ۶۹ ساله، جایگزین عادل الجبیر در سِمت وزیر امور خارجه شد و الجبیر حکم وزیر مشاور در امور خارجه را دریافت کرد.

ابراهیم العساف، وزیر خارجه جدید عربستان سعودی، یک سال پیش جزء بازداشتی‌های بن‌سلمان در هتل‌ «ریتز کارلتون» بود اما از ژانویه ۲۰۱۸ آزاد و به کار خود بازگشته بود.

وی دارای مدرک دکتری اقتصاد از دانشگاه ایالت کولورادو آمریکا است و سابقه و از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶ به مدت ۲۰ سال وزیر امور مالی عربستان بود. ابراهیم العساف مانند عادل الجبیر عضو خاندان پادشاهی عربستان نیست.

شاه عربستان سعودی علاوه بر تغییر کابینه این کشور، دستور تغییر شورای امور سیاسی و امنیتی عربستان به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد را نیز صادر کرد.

در فرمان شاه سعودی همچنین عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز، ترکی الشبانه و حمد آل‌شیخ به ترتیب به عنوان وزیر گارد ملی، وزیر اطلاع رسانی و وزیر آموزش معرفی شده‌اند.

پادشاه عربستان، محمد بن نواف بن عبدالعزیز بن سعود سفیر این کشور در لندن را نیز از مقام خود برکنار کرد.

سلمان بن عبدالعزیز همچنین با برکنار کردن فیصل بن خالد امیر منطقه عسیر، ترکی بن طلال را به جای او به این سمت منصوب کرد.

شاه سعودی همچنین بدر بن سلطان، امیر منطقه الجوف را برکنار و فیصل بن نواف را به عنوان جانشین او معرفی کرد. برکناری سلطان بن سلمان رئیس سازمان گردشگری عربستان سعودی از جمله دیگر تصمیمات شاه سعودی است.

انتهای پیام/


نویسنده : afshin
تاریخ : پنج شنبه 6 دی 1397
زمان : 19:31
از شایعه تا واقعیت؛ جنجال بر سر یک فتوا؛ ماجرای حرام‌ اعلام شدن گوشت منجمد به دستور امام (ره) صحت دا


برخی در فضای مجازی با انتشار تصاویر توزیع گوشت منجمد، این موضوع را مغایر با صحبت‌های امام‌(ره) مبنی بر حرام‌ بودن آن دانستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، به تازگی برخی از کانال‌های تلگرامی و کاربران توئیتری با انتشار تصاویر مرکز پخش گوشت‌های منجمد، صحبت‌های امام خمینی(ره) مبنی بر حرام بودن گوشت‌های منجمد و دستور به نخست‌وزیر برای جمع‌آوری این گوشت را منتشر کردند و این را یک تناقض  دانستند.


بیشتربخوانید :ماجرای تصویر سفیر انگلیس بر بالین آیت‌الله کاشانی چه بود؟


هرچند این شبهه طی سال‌های گذشته هم بارها مطرح شده اما ابتدا درباره صحت این موضوع باید گفت که این فتوا و دستور صحت دارد و در صفحه 280 جلد 8 صحیفه امام هم آمده است.

متن کامل این دستور به شرح ذیل است: «جناب آقای نخست وزیر ‏

لازم است جنابعالی به مقامات مربوطه دستور دهید از ورود گوشتهای یخزده و‏‎ ‎‏مصرف کردن آنها بشدت جلوگیری شود و آنچه از این نوع گوشتها موجود است از بین‏‎ ‎‏برود؛ زیرا آنها نجس و حرام است، و مردم نیز حق استفاده از آنها را به عنوان خوراک‏‎ ‎‏ندارند و می توانند به مصرف کشاورزی مانند کود زمین برسانند.‏»

 

این حکم فردای همان روز یعنی 12 اسفند 1357 در روزنامه های آن زمان ازجمله کیهان چاپ شده است.


 

پاسخ کوتاه به این موضوع این است که رژیم‌صهیونیستی، نیوزیلند، ترکیه، بلغارستان و آلمان‌غربی در آن زمان از صادرکنندگان گوشت یخ‌زده به ایران بودند. مسئله غیرشرعی و غیربهداشتی بودن گوشت‌های وارداتی از دلایل ممنوعیت استفاده از این گوشت‌ها بوده است.

اسکان ایلات و عشایر، تصویب قانون اصلاحات ارضی علاوه بر اجرای نامناسب آن و کاهش جمعیت ایلی موجب کاهش تولید گوشت در دهه 1340 شد. سهم دامپروری در دهه 1340، 40 درصد بود که در 1349 به 26 درصد کاهش یافت.

روزنامه اطلاعات هم در این باره نوشته بود: در آن سال مصرف گوشت یخ زده در کشور 250 تن بوده است که حدود 180 تن آن در تهران و 20 تن بقیه آن در اصفهان مورد مصرف قرار می‌گرفت. بر اساس این گزارش برای مصرف چلوکبابی‌ها نیز در آن سال 2 هزار تن راسته یخ زده از خارج وارد کشور می‌شده است.

*  نگاهی به سخنان بنیانگذار انقلاب نشان می‌دهد که علت حریت این عمل در دیدگاه امام چیست؟

«هر قراردادی که اینها کردند، مراتع سرسبز بسیار غنی ایران را دادند - آنطور که به من نوشته بودند - به یک هیأتی که یکی از آنها هم ملکه انگلستان است، مراتعی که متخصصین - آنهایی که آمدند دیدند - گفتند بهترین مراتع در دنیاست از حیث دامداری، اینها دادند به او! و خود مملکت ایران مانده؛ حالا گوشتش را باید گوشت یخ کرده‌هایِ ... آنها را بیاورند و اینجا خودش ندارد. اینها خیانت نیست بر یک مملکتی؟!»(جلد ۵ - صفحه ۶۷)

برنامه‌ای بوده است که خرابی بکنند. کشاورزی را به اسم «اصلاحات ارضی» بکلی از بین ببرند؛ و بازار درست کنند برای امریکا که گندمهایش زیاد است، باید بریزد دریا یا بسوزاند، بهتر این است که ایران یا سایر کشورهایی که تحت نفوذ اوست، کشاورزی‌اش به هم بخورد تا محتاج بشوند به گندم و به همه حبوبات. چنانکه ما الآن محتاج هستیم؛ همه چیزمان از خارج باید بیاید. دامداری را از بین ببرند تا اینکه در گوشت محتاج بشوند از خارج بیاید. و همین طور هر چیزی را. اینها در این پنجاه سال، با اسمهای بسیار فریبنده و اغفال کننده، این مملکت را خراب کردند و از بین رفت.»(جلد ۸ - صفحه ۱۵۵)


نویسنده : afshin
تاریخ : جمعه 23 آذر 1397
زمان : 22:53
سردار اشتری: ۱۰ تن از عوامل حادثه تروریستی چابهار دستگیر شدند


فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری ۱۰ نفر از عوامل حادثه تروریستی چابهار خبر داد.

۱۰ تن از عوامل حادثه تروریستی چابهار دستگیر شدند سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه افتتاح دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ استان البرز، اظهار کرد: با تلاش‌هایی که از طریق وزارت خارجه و نیروی‌های مسلح صورت گرفته، امیدواریم تعداد باقی مانده افرادی که در محدوده مرزی پاکستان و افغانستان توسط اشرار به گروگان گرفته شده‌اند نیز به زودی نزد خانواده‌ها بازگردند.

فرمانده ناجا درباره اقدامات نیروی انتظامی و سطح رضایت مندی مردم، گفت: براساس آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط سازمان معتبر غیرناجایی، اعتماد مردم از ناجا افزایش یافته و در همین ایام شاهد تشکر و قدردانی مسئولان از عملکرد نیروی انتظامی هستیم.

وی افزود: یکی از مزیت‌های نیروی انتظامی این است، کارکنانی که مشغول خدمت در این سازمان هستند از بین مردم انتخاب می‌شوند، لذا مردم احترام بالایی برای ناجا قائل هستند.

سردار اشتری درباره حادثه تروریستی چابهار، گفت: با هوشیاری و شجاعتی که مأموران انجام دادند این توطئه خنثی شد و ۱۰ نفر در این رابطه دستگیر و تعدادی نیز شناسایی شده اند؛ سرنخ‌های خوبی به دست آمده و با هماهنگی‌های خوبی که بین مردم و دستگاه قضائی با پلیس وجود دارد ان شاءالله سرکرده‌های اصلی این حادثه دستگیر و مجازات می‌شوند.

این مقام عالی انتظامی کشور گفت: موفقیت‌های خوبی حاصل شده امیدواریم با روند روبه رشدی که ملاحظه می‌شود و همکاری خوبی که بین مردم و مسئولان وجود دارد، روز به روز شاهد توفیقات بیشتر در عرصه‌های مختلف باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، گفت: در سال جاری شاهد افزایش کشفیات هستیم، البته طی چند ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت‌ها روند برعکس شده و برخی کالا‌ها صادر می‌شود؛ همچنین در بحث قاچاق سوخت، برنامه ریزی و تدابیر لازم برای مبارزه با این پدیده باید از سوی مسئولان امر انجام شود.


نویسنده : afshin
تاریخ : یک شنبه 18 آذر 1397
زمان : 22:31
موشک کروز نصر؛ قاتل ایرانیِ شناور‌های ۳ هزار تُنی دشمنان را بیشتر بشناسیم


مزیت ممتاز نصر قابلیت عبور از کشتی های با زره نیمه سنگین و وزن حدود 3 هزار تن است؛ در واقع کروز نصر پس از عبور از زره شناور منفجر می شود و شناور متخاصم را منهدم می کند.


قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روز‌ها محور بحث روز است. بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می‌دهد که برد این موشک‌ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می‌رسد و این توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های کروز هستند.

موشک کروز نصر

سامانه (لانچر) موشک کروز نصر

موشک کروز نوعی موشک و نوعی هواگرد بی‌سرنشین هدایت شونده بوده که مسیر آن تا رسیدن به هدف قابل تغییر و هدایت است. در اغلب سامانه‌های کروز از نوعی موتور جت استفاده می‌شود، در حالی که موشک‌های دیگر از موتور راکتی استفاده می‌کنند.

موشک‌های کروز معمولاً تمام مسیر خود را در ارتفاع بسیار پائین (برای جلوگیری از تشخیص توسط رادار‌های دشمن) و با سرعت تقریباً ثابت با سرعت مافوق صوت یا نزدیک به صوت طی می‌کنند. تفاوت موشک کروز با پهپاد این است که کروز‌ها فقط به عنوان یک سلاح استفاده می‌شوند و کلاهک جنگی بخشی از بدنه آنهاست.

با توجه به لختی اولیه در هدایت موشک کروز، این امکان وجود دارد که موشک صد‌ها متر از مسیر منحرف شود. زیرا اگر چه با هدایت از این نوع لختی امکان انحراف برای موشکی که ده‌ها دقیقه پرواز می‌کند کم است، ولی برای موشکی که ساعت‌ها باید ادامه طریق دهد مناسب نیست. برای رفع عیب باید نوعی تصحیح در مسیر انجام شود تا در عمل مکمل هدایت اصلی آن باشد.

موشک کروز نصر

چند فروند موشک کروز هواپایه نصر

یکی از مهم‌ترین نکات درباره موشک کروز پرواز طولانی مدت این موشک است. به همین دلیل ممکن است توسط سامانه‌های منحرف کننده پدافندی دشمن، با وضعیت حرکت لختی موشک در طول مسیر امکان انحراف از چند متر تا چند صد متر وجود داشته باشد، البته با وجود سامانه‌هایی نظیر سامانه انطباق متقابل پشت سر هم جغرافیایی، سامانه سی دی اس و سامانه جی پی اس احتمال این مورد بسیار کاهش می‌باید.

موشک‌های کروز دارای چهار مولفه عمده هستند؛ اولین مولفه موشک‌های کروز استفاده از نیروی آیرودینامیکی در طبقات پایین جو (۳۰ کیلومتر یا ۱۰۰۰۰ پا) است.

دومین مولفه این موشک‌ها توانایی تغییر مسیر و ارتفاع حرکت خود در طول مسیر حرکت است. سومین مولفه موشک‌های کروز، برد بیش از۵۰ کیلومتری آنهاست. آخرین و مهم‌ترین ویژگی و مولفه آن‌ها قابلیت هدایت مداوم در طول مسیر به سوی هدف نهایی‌ست.

موشک کروز موشکی به دلیل راهبردی بودن قابلیت پنهان شدن از دید رادار‌های دشمن به دلیل سطح مقطع کوچک، دارابودن موتور توربوفن با تابش حرارتی کم و سطح پرواز پایین را داراست. موشک‌های کروز را می‌توان از نظر اندازه، سرعت (فراصوتی یا فروصوتی) و نحوه پرتاب تقسیم‌بندی کرد. موشک‌های کروز بسته به شیوهٔ پرتاب به سه دسته هواپایه، دریاپایه و زمین پایه تقسیم می‌شوند.

قاتل ایرانیِ شناورهای 3هزار تُنی دشمنان را بیشتر بشناسیم

موشک کروز نصر

موشک کروز نصر، یکی دیگر از موشک‌های ساخت متخصصان داخلی کشورمان است که از انواع موشک‌های هوا پایه و ضدکشتی است که از آن برای انهدام اهداف دریایی نظیر ناوها، ناوشکن ها، زیردریایی‌ها و یا هر شناور سطحی و زیرسطحی استفاده می‌شود. موشک نصر ساخت صنایع دفاع بوده و یکی از پروژه‌های جهاد خودکفایی نیرو‌های مسلح کشورمان است که برای اولین بار در سال ۹۴ توسط سردار حسین دهقان وزیر وقت دفاع رونمایی و معرفی شد. موشک نصر1 قادر است شناورهای 3 هزار تنی را منهدم کند.

اصلی‎ترین تفاوت این موشک با نمونه های مشهوری چون کوثر و ظفر، میزان بالای سرجنگی است که قدرت تخریب بسیار بالایی برای آن ایجاد می کند. موشک کروز نصر، جرمی در حدود ۳۵۰ کیلوگرم داشته و دارای یک سر جنگی به وزن ۱۳۰ کیلوگرم می‌باشد که این سر جنگی قدرت تخریب ۴.۵ برابری نسبت به سرجنگی موشک کوثر دارد. موشک هوشمند و کروز نصر با قرار گرفتن در لایه های دفاع ساحلی مکمل خوبی برای پدافند ساحلی در کنار سامانه های توپخانه ای است که قابلیت انهدام شناورهای نفوذکننده به آب های ساحلی جمهوری اسلامی را دارد.

موشک کروز نصر

موشک کروز هواپایه نصر

سردار حسین دهقان وزیر وقت دفاع در حاشیه افتتاح این خط تولید طی سخنانی، توسعه توان موشکی در راستای تقویت قدرت رزمی نیرو‌های مسلح و افزایش سطح بازدارندگی موثر را از راهبرد‌های اصلی وزارت دفاع ذکر کرد و افزود: موشک کروز نصر هواپایه در همین ارتباط طراحی و در خط تولید قرار گرفته است. دهقان درباره توانایی نصر گفت که با بهره برداری از موشک نصر هواپایه در نیرو‌های هوایی ارتش و سپاه توان عملیاتی و قدرت تاکتیکی این نیرو‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

موشک کروز نصر

موشک کروز هواپایه نصر

موشک کروز نصر قابلیت جستجوی راداری و دقت بسیار بالایی در انهدام اهداف مورد نظر دارد. یکی از ویژگی‌های بارز این موشک که تحسین همگان را برانگیخته، مجهز بودن این موشک به سیستم کامپیوتری هدایت موشک بوده که با بهره گیری از آن دقت اصابت موشک به نحو قابل توجهی افزایش می‌یابد.

نصر قابلیت نصب بر روی هلیکوپتر و سایر جنگنده‌ها نظیر بالگرد‌های میل ۱۷، ۲۰۶ و جنگنده‌های فانتوم را داراست. موشک کروز نصر را می‌توان از انواع سکو‌های پرتاب ساحلی و شناور‌های موشک انداز هم شلیک کرد. مزیت ممتاز نصر قابلیت عبور از کشتی های با زره نیمه سنگین تا وزن سه تن است؛ در واقع کروز نصر پس از عبور از زره شناور منفجر می شود و شناور متخاصم را منهدم می کند.

پایگاه خبری ایران پراجکت  در آن روزها در گزارشی به مراسم رونمایی از موشک کروز نصر هواپایه با حضور سردار دهقان وزیر سابق دفاع پرداخت که در متن این گزارش با اشاره به سخنان وی درباره موشک نصر نوشت که این موشک قابلیت نصب بر روی انواع جت جنگنده را دارد. در ادامه این گزارش، یکی از ویژگی های این موشک ساخته شده توسط متخصصان داخلی کشورمان قدرت تخریب و دقت بسیار بالا ذکر شده است.

 

موشک کروز نصر

موفقیت دانشمندان و طراحان ایرانی امروزه به همگان ثابت شده است و اکنون شاهد این هستیم که ایران در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شده است. اعمال تحریم‌های خصمانه علیه کشورمان نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و تهران توانست یکه و تنها راه خود را در حوزه دفاعی ادامه دهد.

کشور ما طی سال‌های اخیر توانسته است طیف متنوعی از موشک‌های بالستیک با ویژگی‌های متفاوت برای مقابله با انواع تهدیدات را طراحی و تولید کند که به همین سبب به یکی از قدرت‌های موشکی جهان و منطقه غرب آسیا تبدیل شده است. توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم ‏ترین محور‌های راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است. همینطور بر اساس مولفه‌های قدرت، توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد که کشور ما به خوبی از آن برخوردار است.


نویسنده : afshin
تاریخ : یک شنبه 18 آذر 1397
زمان : 22:28
تحمیل اراده ایران به اروپا برای حل سیاسی بحران یمن


تلاش ایران برای همراه کردن اروپا با هدف آتش‌بس در یمن در طول چند ماه گذشته، گواهی بر اراده جمهوری اسلامی برای پایان بحران در این کشور است.

 ائتلاف سعودی از سال ۲۰۱۵ و پس از چند سال تجاوز و جنایت در یمن ، هفته گذشته مدعی شد که حملات به ساحل غربی یمن را متوقف کرده است، اما یک منبع نظامی یمن در این باره می گوید که واحد توپخانه‌ای ائتلاف سعودی-اماراتی سالن انتظار فرودگاه الحدیده که در جنوب این شهر قرار دارد را هدف قرار داده است.

همچنین در حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به یک روستای مسکونی در جاده بین زبید و التحیتا در استان الحدیده یمن، شش تن از شهروندان یمنی به شهادت رسیدند و جنگنده‌های ائتلاف یک اتوبوس را در شهر الحدیده هدف قرار دادند که به شهادت ۴ شهروند و زخمی شدن دو نفر منجر شد. کودکان در این تجاوز قربانیان بی‌گناهی هستند که ائتلاف تا دندان مسلح به رهبری آل سعود هیچ زمانی توجهی به حقوق و امنیت جانی آنان نداشته و ندارد. دو هفته پیش به دنبال شلیک توپخانه‌ای مزدوران متجاوز به منطقه "۷ ژوئیه" باز هم ۶ کودک زخمی شدند.

یمن

سازمان ملل عربستان را ملزم به توقف حملات کرد

حدود دو هفته گذشته بود که کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد از عربستان سعودی خواست تا هرچه سریعتر به کشتار غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان، در یمن پایان دهد. همچنین رویترز مدعی شده که شورایی متشکل از 18 متخصص مستقل از کمیته حقوق کودکان سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای از ادامه کشتار، زخمی و یتیم شدن کودکان یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی ابراز نگرانی کرد و کلارنس نلسون نایب‌رئیس این شورا عربستان را ملزم به توقف سریع حملات علیه غیرنظامیان یمنی کرده است.

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه هم با حمایتی ظاهری از این طرح سازمان ملل، برای برگزاری گفت‌وگوهای صلح آماده شدند. اما همزمان با همین درخواست های جامعه جهانی از سعودی ها برای پایان تجاوز، ائتلاف تحت رهبری عربستان حمله برای تسخیر الحدیده را از سر گرفتند و جنایات بسیاری را طی این حملات مرتکب شدند که بخش بسیاری از قربانیان، کودکان هستند.

کودکان یمنی، قربانیان اصلی تجاوز سعودی ها

طبق برآوردها، دست‌کم ۱۲۴۸ کودک یمنی از زمان آغاز حملات ائتلاف نظامی سعودی علیه یمن کشته شده‌اند. به‌گفته نلسون نایب‌رئیس کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد، از هر ۵ غیرنظامی کشته‌شده در یمن، یک نفر زیر ۱۸ سال سن داشته است. گفته می‌شود براساس قوانین بین‌المللی در هر عملیات جنگی باید از غیرنظامیان و به خصوص کودکان حفاظت به عمل آید.

ائتلاف متجاوزان با نقض حقوق بین المللی در سه نوبت و در روز‌های ۹، ۲۲ و ۲۳ آگوست امسال به انواع اهداف غیرنظامی از جمله خانه‌های مسکونی، مراکز درمانی، مدارس، مزارع، مراسم عروسی و بازار حمله کرده‌اند که در جریان آن دست‌کم ۶۷ کودک کشته شدند و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.

یمن

محکومیت ریاض توسط اکثر سازمان ها و نهادهای حقوق بشری

همچنین صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، اعلام کرده است که حمله هوایی روز ۹ آگوست، بدترین حمله علیه کودکان یمنی از سال ۲۰۱۵ تا به آن روز محسوب می‌شود که در جریان آن و طبق اعلام سازمان صلیب سرخ در حمله ائتلاف به یک اتوبوس غیرنظامی، ۵۱ غیر نظامی از جمله ۴۰ کودک کشته شدند. سعودی‌ها همواره با تکیه بر دلارهای نفتی خود اقدام به انواع خشونت ها و جنایتها می کنند. سال ۲۰۱۶ سازمان ملل متحد در گزارش خود درباره جنگ یمن و کشتار کودکان، نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان را مسئول بخش مهمی از قربانیان غیرنظامی تجاوز به یمن دانست، اما تنها چند روز پس از انتشار این گزارش و اعتراض شدید ریاض و تهدید به قطع کمک های مالی به این سازمان، عربستان از فهرست عوامل کشتار کودکان در یمن خارج شد.

سازمان‌های خیریه تخمین می زنند تاکنون حدود ۴۰ هزار کودک در این کشور بر اثر قحطی و سوءتغذیه جان باخته اند و «صندوق نجات کودکان» تخمین می زند که این رقم تا پایان سال میلادی به ۵۰ هزار نفر برسد؛ یمن فقیرترین کشور دنیای عرب محسوب می شود. جلوگیری از ورود کالا به این کشور توسط عربستان منجر به افزایش قیمت مواد غذایی و تشدید قحطی در یمن شد، در این شرایط شمار کودکانی که در یمن از سوءتغذیه شدید رنج می برند ۳۸۵ هزار نفر تخمین زده می شود.


بیشتر بخوانید: دختری که توجه جهان را به تجاوز بی‌رحمانه عربستان به یمن معطوف کرد، جان باخت


یمن

تامر کرولوس، مدیر امور یمن در انجمن «کودکان را نجات دهید» می‌گوید که هزاران کودک یمنی توانایی صحبت کردن، حرکت دادن دست‌ها و پایشان را برای راه رفتن از دست داده‌اند که نتیجه انفجار بمب‌ و موشک بوده است. او می گوید که امکانات بهداشتی در یمن کافی نیست و باید طرفهای جنگ باید به پای میز مذاکره بیایند تا به پایان رنج کودکان یمن کمک کنند. مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه هم دربارۀ تاثیرات جنگ وحشیانه بر زندگی ۱۱ میلیون دختر و پسر یمنی هشدار داده است و بحران یمن را یکی از بدترین بحرانهای انسانی که در جهان دیده شده توصیف کرد. گرت کاپلار معتقد است دو بحران سوء تغذیه‌ و آموزش و پرورش در این کشور بسیار مهم و با اهمیت هستند.

جامعه جهانی و نبود اراده ای جدی برای پایان تجاوز به یمن

حدود چهار سال است که اقدامات عربستان و نیروهای ائتلاف به رهبری سعودی ها هر روز بر تعداد کشته و زخمی ها در یمن می افزاید، اما با وجود اذعان بیشتر نهادها و سازمان‌های حقوق بشری مبنی بر وقوع بحران انسانی در یمن هنوز کشورهای غربی و مدعی حمایت از حقوق بشر و کودکان به شکل عملی و گسترده تلاشی برای توقف این بحران انسانی صورت نداده اند.

برخی اوقات غربی‌ها بر اثر فشار افکار عمومی، خبرهایی مبنی بر اعمال محدودیت هایی برای عربستان منتشر می‌کنند، به طوری که اخیراً پنتاگون اعلام کرد که ارتش آمریکا دیگر به هواپیماهای ائتلاف سعودی سوخت رسانی نخواهد کرد اما منتقدان مشارکت آمریکا در جنگ یمن خواستار پایان دادن به تمامی حمایت ها شامل فروش تسلیحات نظامی هستند.

نکته جالب در این میان اینجاست که پایگاه اینترنتی نشریه هیل به تازگی اعلام کرده مجلس سنای آمریکا به لغو فروش ۳۰۰ میلیون دلار سلاح به بحرین با ۷۷ رای در برابر ۲۱ رای پاسخ منفی داده است و بنابراین فروش تسلیحات به این کشور ادامه خواهد داشت! بحرین از جمله کشور‌های عضو ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی است که در انجام حملات علیه مردم یمن حضوری فعال دارد!

اروپا مدعی تلاش برای پایان بحران یمن

سه شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۷ فدریکا موگرینی پس از نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد تلاش چند ماهه مشترک ایران و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حل بحران یمن، در حال نتیجه دادن است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تلاش‌های مشترک ایران و اروپا برای بازگرداندن صلح به یمن گفته که همه می‌دانند چند ماهی است که منحصراً در خصوص مسائل یمن، زیر نظر اتحادیه اروپا، گفتگوهایی میان ایران، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس در جریان است؛ این مذاکرات، نتایجی هم داشته است که این روزها شاهد اجرایی شدن آنها هستیم و تاکید می کند که ما همکاری نزدیک و مذاکره با ایران را ادامه می‌دهیم.

ایران هم در کنار جامعه جهانی امیدوار است که اروپایی ها اراده‌ای واقعی برای پایان بحران یمن داشته باشند تا این فاجعه انسانی در منطقه پایان یابد.

یمن

ایران، همسایه ای که به دنبال صلح در منطقه و پایان تجاوز به یمن است

اما نکته جالب اینجاست که غرب همزمان با همراهی کردن سعودی ها و مشارکت در تمامی جنایت های ضد بشری آنها در یمن طی چند سال گذشته همواره ایران را متهم به حمایت از مردم و کمیته های مردمی فعال در این کشور می کند.


بیشتر بخوانید: ارسال تسلیحات نظامی ایران به یمن، افغانستان و بحرین!/ فشار اقتصادی آمریکا تا تغییر سیاست‌های تهران ادامه دارد


ایران طی چند سال گذشته و پس از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی‌ها به یمن نشان داده، همواره در تلاش برای حل سیاسی و پایان دادن جنگ در این کشور بوده است. چند دور گفت وگو با اروپایی ها به ویژه چهار کشور انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا که در شهرهای مونیخ و رم برگزار شد یکی از این اقدامات بود که در آخرین آن هم حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در سفری به بروکسل برای برگزاری نشست مشترک با اتحادیه اروپا برای حل این بحران تلاش کرد.

جابری انصاری سرسختی ائتلاف و شرط‌بندی عربستان را مانع آتش‌بس در یمن می داند و تاکید می کند که سیاست قطعی ایران پایان هرچه سریع‌تر بحران‌‌‌های جاری در منطقه است و جنگ یمن دیر یا زود باید خاتمه پیدا کند.

همچنین دستیار ارشد وزیر امورخارجه در امور ویژه سیاسی در سفری دیگر به مسکو برای دیدار و تبادل نظر با مقامات عالیرتبه روسیه و ترکیه درباره آخرین تحولات سوریه و حل بحران یمن رایزنی کرد و از تلاش سه کشور برای تعیین چارچوبی درباره ادامه مذاکرات سوریه و حل بحران در یمن خبر داد. وی همچنین از ایجاد فرمت گفت‌وگو در خصوص یمن با ۴ کشور اروپایی و اتحادیه اروپا خبر می دهد تا جنگ‌افروزان بتوانند از دریچه صلح، راهی برای خروج از بحرانی که خود آفریده‌اند، پیدا کنند.

یمن

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم در یک نشست خبری در مادرید پایتخت اسپانیا با ارائه پیشنهادی برای حل بحران یمن خواستار تشکیل دولت جدید این کشور با "مشارکت همه گروه‌های سیاسی یمنی شد و پیشنهاد چهار مرحله‌ای مبنی بر آتش‌بس، آغاز کمک‌های انساندوستانه، شروع گفت‌وگو میان گروه‌های سیاسی و تشکیل دولت فراگیر یمن شد. ظریف در این نشست گفت که مسئله یمن باید توسط یمنی‌ها حل شود و حملات هوایی راه حل مناسبی نیستند و تمام حملات هوایی و زمینی باید متوقف شوند.

نمونه آخر این تلاش ها را می توان در دیدار سفیر ایران در لندن با مقامات وزارت خارجه انگلستان مشاهده کرد. حمید بعیدی‌نژاد سه شنبه 6 آذر ماه با اعلام این خبر در صفحه توییتر خود نوشت که "برای پیگیری مذاکرات بین دو کشور(ایران و انگلیس) در مورد مسائل مربوط به پایان دادن به بحران یمن، روز دوشنبه در اداره امور خارجه انگلیس در لندن با دبیر کل امور سیاسی دیدار کرده است." همچنین در سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به تهران هم یکی از موضوعات مورد بحث مقامات دو کشور رایزنی بر سر راه‌حل‌ها برای پایان دادن به بحران یمن بود. 

علیرغم تکرار برخی ادعاهای واهی در مورد ایران، هیأت کارشناسی سازمان ملل در گزارشی که به شورای امنیت ارائه کرد، به تلاش تهران برای برقراری ارتباط با برخی کشورهای اروپایی با هدف تحقق آتش‌بس در یمن اشاره کرد و آن را گواهی بر تمایل ایران برای نقش‌آفرینی مثبت در پایان دادن به بحران یمن دانست.

یمن

دلارهای نفتی عربستان و نقش آن در سکوت دنیا در برابر جنایات ریاض

چهار سال از تجاوز عربستان به یمن می گذرد و ائتلاف متجاوز سعودی به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود در یمن نرسیده است. جنگ در یمن یک قتل عام محسوب می شود و مسئولیت جامعه جهانی در قبال این تراژدی اجرای عدالت است. امروز مجامع حقوق بشری در عرصه بین الملل و مردم تمامی کشورها، پایان دادن به جنگ ظالمانه علیه یمن، رفع محاصره، مبارزه با گرسنگی این ملت، حمایت از راه حل سیاسی، برقراری صلح از طریق حفظ تمامیت ارضی این کشور، آشتی ملی فراگیر و همکاری با گروه های یمنی جهت آبادانی این کشور را خواهان هستند.

میلیون‌ها یمنی، از ترس جانشان در داخل این کشور آواره شده‌اند و هزاران تن دیگر هم در سایر کشور‌ها از جمله جیبوتی و سومالی پناهنده شده‌اند و بنابر اعلام یونیسف هیچ کدام آن‌ها از غذا و پناهگاه کافی برخوردار نیستند. سیستم درمانی یمن در آستانه سقوط قرار دارد. سازمان‌های امدادرسان قادر به تامین کمک‌های مورد نیاز نیستند. بیمارستان‌ها بمباران شده و ده‌ها هزار تن در نتیجه این حملات جان باخته‌اند. شیوع وبا در این کشور که از اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شد، هنوز کنترل نشده است. زیرساخت‌های آبرسانی در یمن که یکی از کم آب‌ترین کشور‌های جهان است، به طور مداوم هدف حمله ائتلاف عربستان قرار گرفته است و با این حملات، مردم بیشتری از دسترسی به آب آشامیدنی سالم محروم می‌شوند.

تلاش ایران برای حل بحران یمن و پایان جنایات سعودی‌ها در این کشور بر کسی پوشیده نیست. جمهوری اسلامی طی چند ماه گذشته مذاکراتی جداگانه با مقامات انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی انجام داده است اما واقعیت این است که حتی اگر این جنگ پایان یابد تجربیات تلخ باج دهی‌های گسترده عربستان برای مسکوت ماندن جنایات خود در جهان و تکیه این کشور بر دلار‌های نفتی برای سکوت مجامع و نهاد‌های حقوق بشری در صحنه بین الملل این نگرانی را بوجود می‌آورد که پیگیری جامعه جهانی برای تعقیب و مجازات عاملان و مسببان حدود ۵۰ هزار قربانی (به اذعان مقامات سازمان ملل و تحلیلگران از از ژانویه ۲۰۱۶ تا ژوئیه ۲۰۱۸) به فراموشی سپرده شده و آن‌ها مجددا به کشتار‌های بی رحمانه خود در دنیا و منطقه ادامه دهند.


نویسنده : afshin
تاریخ : جمعه 9 آذر 1397
زمان : 12:10
دادستان کل کشور: شناسایی حجم زیادی از اموال سلطان سکه / اموالی که از محل ارتکاب جرم تحصیل شده مصادره


حجت الاسلام و المسلمین منتظری در پاسخ به سئوالی مبنی بر سرنوشت اموال و دارایی‌های وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی به بیان جزئیات این پرونده پرداخت.


 حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به همکاری مطلوب دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی اموال وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی گفت: این دستگاه‌ها فهرست‌های گسترده‌ای از اموال را ارسال کرده اند و همچنان به دنبال شناسایی دیگر اموال پراکنده این افراد هستند.   

آخرین جزئیات از وضعیت پرونده  وحید مظلومین/ تکلیف اموال  که از محل ارتکاب جرم تحصیل شده چه می شود؟


بیشتربخوانید :جزئیات حکم سلطان سکه و همدستانش منتشر شد


حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور  در پاسخ به سئوالی مبنی بر سرنوشت اموال و دارایی‌های وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی، با اشاره به اینکه تحقیقات و محاکمه همه متهمان این پرونده هنوز به اتمام نرسیده و ادامه دارد، اظهار کرد: از آنجاییکه اموال این افراد بسیار گسترده بود، توسط قاضی مربوطه و با همکاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شناسایی می‌شود و حجم قابل توجهی از اموال آن‌ها نیز شناسایی شده است.

وی افزود: اموال، زیاد و پراکنده بود و لذا نیاز است که بررسی جامعی در مورد اموال هر دو محکوم انجام شود که در همین زمینه اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.

دادستان کل کشور با اشاره به همکاری مطلوب دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی اموال وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی گفت: این دستگاه‌ها فهرست‌های گسترده‌ای از اموال را ارسال کرده اند و همچنان به دنبال شناسایی دیگر اموال پراکنده این افراد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: بر اساس رای دادگاه، اموالی که از محل ارتکاب جرم محکومین نیز تحصیل شده مصادره و به نفع بیت المال ضبط خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی اموال گسترده و پراکنده محکومان زمان می‌برد و در حال بررسی است، فهرست‌های گسترده‌ای از اموال به دست آمده و مصادره شده است و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعات به دنبال شناسایی بقیه اموال هستند.


نویسنده : afshin
تاریخ : جمعه 9 آذر 1397
زمان : 12:9
وزارت اطلاعات: شبکه اخلالگر محصولات پتروشیمی متلاشی شد


وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) یکی از بزرگ ترین شبکه های دلالی و اخلالگر محصولات پتروشیمی را متلاشی کردند.

شبکه اخلالگر محصولات پتروشیمی متلاشی شدبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، در این اطلاعیه آمده است: این شبکه غیرقانونی به صورت سراسری به ویژه در استان های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، مازندران، گلستان، کهکیلویه و بویراحمد و قزوین فعالیت داشتند و درصدد ایجاد تقاضای کاذب در بازار بودند.

براساس این اطلاعیه، حجم تخلفات مالی این شبکه حدود 500 میلیارد تومان برآورد شده است و با تلاش بی وقفه سربازان گمنام امام زمان (عج) علاوه بر کشف 10 هزار تن محصولات پتروشیمی، 14 نفر از عوامل اصلی این شبکه دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وزارت اطلاعات در این اطلاعیه یادآور شد: با اقدامات اخلالگران و دلالان، بازار مواد پتروشیمی در ماه های اخیر ملتهب شد و نرخ محصولات صنایع غذایی و نساجی رشد پنج برابری داشت که با اقدامات این وزارتخانه اکنون شاهد روند کاهشی قیمت ها در این بازار هستیم و همچنان ادامه دارد.


نویسنده : afshin
تاریخ : یک شنبه 27 آبان 1397
زمان : 21:56
موشک نازعات را بهتر بشناسیم؛ سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان


قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است.

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

 در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روزها محور بحث روز است، بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می دهد که برد این موشک ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از 70 درصد آسیا می رسد و این توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند. تقسیم بندی موشک‌ها براساس برد آن‌ها انجام می‌شود. مهم‌‌ترین مولفه موشک‌ها پیشرانه آن است که میزان برد را مشخص می‌کند که می‌تواند بردی از 150 تا 5 هزار کیلومتر داشته باشد، نمونه‌های برد بلند موشک‌ها که بالستیک نام دارند توانایی خروج از جو را دارد که پس از رسیدن به ارتفاع مناسب با سقوط آزاد و با هدایت صحیح به داخل جو بازمی‌گردند.

سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

موشک نازعات

موشک نازعات از موشک های بالستیک میان برد ساخت صنایع دفاع کشورمان است که در دو نوع طراحی و تولید شده است. نوع اول این موشک، با نام اچ-6 با برد 80 تا 120 کیلومتر ساخته شد و بعنوان دقیق‌ترین راکت ایرانی شناخته می‌شود. حداکثر ضریب خطای خانواده راکت های نازعات 5 درصد است و همه مدل های آن از سوخت جامد کامپوزیت استفاده کرده و سر جنگیشان نیز از جنس فایبرگلاس است. این راکت ها توسط چرخش و بالک های انتهای پایدار حرکت کرده و با غلبه بر عوامل خطا به سمت هدف حرکت می کند.

این موشک وزنی در حدود 960 کیلوگرم داشته که 420 کیلوگرم از این وزن برای قسمت پیشران موشک و 130 کیلوگرم نیز مربوط به سرجنگی و کلاهک نازعات است. ابعاد نازعات اچ-6 در حدود 6 متر و 30 سانت تخمین زده می شود. نازعات از نخستین موشک هایی است که توسط شهید حاج حسن طهرانی مقدم و گروهش در اوج دوران دفاع مقدس با کمک نیروهای ارتش ساخته شد.

سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

نوع دوم موشک نازعات به نام نازعات اچ-10 نام گذاری شد. برد این موشک در حدود 30 کیلومتر افزایش یافته و به 150 کیلومتر رسید. وزن نازعات اچ-10 در مجموع هزار و 830 کیلوگرم ارزیابی شده که از این میزان 230 کیلوگرم مربوط به سرجنگی موشک و865 کیلوگرم وزن ماده پیشران این موشک است. نازعات اچ-6 و نازعات اچ-10 هر دو از سوخت جامد بهره می برند.

سرعت، از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در ساخت موشک‌ها به آن توجه می‌شود؛ سرعت از دو زاویه در موشک اهمیت دارد؛ یکی از آنها زمان آماده سازی برای شلیک می‌باشد که  از اهمیت زیادی در رزم نظامی برخوردار است؛ گاه در جنگ‌ها شرایطی بوجود می‌آید که موشک‌ها باید به سرعت آماده شلیک شوند؛زمان آماده سازی این سلاح برای شلیک نیز بسیار اندک ارزیابی شده است.

سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

زمان آماده سازی موشک نازعات اچ-6 و اچ-10 در حدود 240 ثانیه بوده و سرعت عملکرد آنها نیز بین 9 تا 10 ثانیه تخمین زده می شود. نیروی زمینی ارتش هم‌اکنون جز دارندگان انواع لانچرهای 3 تایی و تکی برای شلیک راکت  (موشک) نازعات است و  این راکت در رزمایش‌های مختلف امتحان خود را پس داده است. به غیر از نمونه‌های راکت نازعات که هم اکنون در یگان‌های مختلف جهاد خودکفایی آماده شلیک بوده، راکتی (موشکی) با برد 150 کیلومتر تولید شده که می‌تواند توان عملیاتی و موشکی نزاجا را افزایش دهد.

پایگاه خبری ایران پراجکت در گزارشی که سال 2013 و پس از انجام عملیات شلیک موفقیت‌آمیز نازعات در وب سایت خود به بررسی این موشک پرداخت و نوشت که نیروهای زمینی ارتش ایران طی یک تمرین روزانه نظامی در شهر کاشان، دو موشک کوتاه برد را آزمایش کردند. این مانور با هدف حفظ آمادگی و ارتقاء توانایی های دفاعی واحدهای موشک و راکت های نیروها انجام شد.

سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

خبرگزاری آسوشیتد پرس هم در خبر خود درباره آزمایش این موشک نوشت که موشک های نازعات اچ-10 و فجر-5 تست و آزمایش شدند. نازعات اچ-10 دارای برد حدود 100 کیلومتر یا 62 مایلی است. موشک فجر-5 نیز دارای برد حدود 75 کیلومتر یا 45 مایلی است.

پایگاه خبری گلوبال سکیوریتی نیز به بررسی موشک های ساخت ایران پرداخته و ایران را یکی از قدرت های موشکی منطقه دانسته است.

در گزارش سال 2012 وزارت دفاع آمریکا نیز آمده است: ایران به غیر از ارتقاء در حوزه کمیت، قدرت تخریب و دقت موشک های فعلی خود را افزایش داده و سرهای جنگی جدید حاوی بمبلتها را نیز برای آنها نصب کرده است. این گزارش تاکید می‌کند که "نیروی موشکی ایران به طور کلی بر پایه واحدهای متحرک است که موقعیت خاصی برای پرتاب نیاز ندارد. در بخش راکت ها و موشک های کوتاه برد، این گزارش به سامانه هایی همچون نازعات ، زلزال ، فاتح 110 و خلیج فارس اشاره می کند. 

سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

موفقیت دانشمندان و طراحان ایرانی امروزه به همگان ثابت شده است و اکنون شاهد این هستیم که ایران در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شده است. اعمال تحریم‌های خصمانه علیه کشورمان نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و تهران توانست یکه و تنها راه خود را در حوزه دفاعی ادامه دهد.

کشور ما طی سال‌های اخیر توانسته‌  است طیف‌ متنوعی از موشک‌های بالستیک با ویژگی‌های متفاوت برای مقابله با انواع تهدیدات را طراحی و تولید کند که به همین سبب به یکی از قدرت‌های موشکی جهان و منطقه غرب آسیا تبدیل شده است. توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم ‏ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است. همینطور بر اساس مولفه‌های قدرت، توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد که کشور ما به خوبی از آن برخوردار است.


نویسنده : afshin
تاریخ : یک شنبه 27 آبان 1397
زمان : 21:54
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قزوین: اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا روبه زوال است/ آمریکا


 

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا، رو به افول و زوال بوده و آمریکای امروز ضعیف‌تر از چهار دهه قبل است.

سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه پایانی کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین تاکید کرد: هر چه امروز داریم و مقاومتی وجود دارد از برکت دوران دفاع مقدس و شهیدان سرافراز است.

وی حمایت استکبار از داعش، فتنه گران، تروریست‌ها و آتش بس اخیر اسراییل در غزه و شکست سیاسی و نظامی در عراق را از برکات مقاومت و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست.

سردار جعفری با اشاره به سخنان و تحلیل‌های مقامات آمریکایی افزود: آن‌ها در برابر جمهوری اسلامی دچار سردر گمی و آشفتگی شده اند.

وی اضافه کرد: آن‌ها اذعان دارند که جبهه مقاومت برخلاف وادادگان داخلی، با تهدید و تحریم منفعل نمی‌شود و فشار‌ها نتیجه عکس خواهد داد.

سردار جعفری گفت: مقامات مختلف آمریکایی، اذعان به شکست در مقابل ایران کردند و معتقدند رهبر جمهوری اسلامی با شاخص مدیریت بحران از حکمت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ایران در تحریم‌های گذشته بسیار آبدیده شده است و آن‌ها نمی‌توانند با استراتژی‌های ایران اسلامی مقابله کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار عجز و ناتوانی از سوی مقامات و تحلیل گران آمریکا و پیروز‌های جبهه مقاومت را ناشی از پیام و تاثیر خون شهیدان دانست و گفت: آمریکا اقتداری که در دوره اوباما داشت در این دوره ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: کسانی که ابهام دارند و به مذاکره و کوتاه آمدن در برابر استکبار تاکید می‌کنند و قدرت امروز انقلاب اسلامی را نمی‌بینند، گوششان سنگین است و پیام شهدا را به درستی درنیافته اند.

سردار جعفری افزود: اگر این پیام را به درستی بشنوند دیگر به شرق و غرب و کفر و الحاد گرایش نخواهند داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه تا کی باید به مبارزه و جهاد ادامه داد به فرمایشات امام راحل اشاره کرد و گفت: دشمنان مرزی جز عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌های معنوی و الهی مان نمی‌شناسند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در تعقیب آن خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبی مان را لکه دار کنند.

سردار جعفری تاکید کرد: مبارزه با استکبار جهانی و ضد ارزش‌ها، ماهیت انقلابی و دینی ماست و این راه به نابودی و اضمحلال حکومت‌های شیطانی منجر خواهد شد.

وی افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری زمانی ما با آن‌ها مذاکره می‌کنیم که از روحیه استکباریشان دست بکشند و دشمنی خود را کم یا قطع کنند که این از محالات است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه از مسولان و همه دست اندارکاران برگزاری این کنگره عظیم وباشکوه و با معونیت تشکر کرد و گفت : کنگره سه هزار شهید استان قزوین بسیار پر معنویت و باکیفیت برگزار شد و تا حدی می‌توان گفت که حق شهیدان در این مقطع حساس انقلاب ادا شد.
وی افزود: این جلسات اهمیت زیادی دارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب این جلسات ادامه حرکت جهادی و شهادت است.

سردار جعفری تاکید کرد: روز به روز یاد شهدا و تکریم نام شهدا در جامعه باید رواج یابد و اگر این شد مسئله شهادت در جامعه ماندگار خواهد شد و در چنین جامعه‌ای شکست وجود نخواهد داشت.

سردار جعفری همچنین از حضور جوانان قزوینی در دوران دفاع مقدس و شهدا این خطه تجلیل کرد.

وی همچنین با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین گفت: پیام شهدا منتشر می‌شود و ما باید گوش شنوا داشته باشیم چرا که حرف شهدا بروی قلب و دل‌ها اثر می‌گذارد و دل‌ها را مننقلب می‌کند.

وی تاکید کرد: امروز به فهم عمیق پیام شهدا نیازمندیم و این ضعف‌هایی که امروز مشاهده می‌کنیم بیانگر این است که این پیام را نشنیده ایم چرا که اگر بشنویم روحیه‌ها غنی و حرکت جدی خواهد شد.

وی همچنین به دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: زمانی که فرهنگ شهادت در کشور مستقر شود چه قدرت‌های استکباری و قوی‌تر از آن نخواهند توانست بر جمهوری اسلامی ایران فایق شوند.

سردار جعفری افزود: اقتدار و هیمنه آمریکا و همه مستکبران رو به زوال است و آمریکای امروز ضعیف‌تر از چهار دهه قبل است.

آزادی 5 نفر از از مرزبانان میرجاوه

سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران از آزاد شدن 5 نفر از مرزبانان ایرانی خبر داد و گفت : آنها در دست پاکستانی ها و آماده تحویل به ما بودند ، ولی جمهور اسلامی قبول نکرده و از دولت پاکستان خواسته است که همه آنها را آزاد کنند.

سردار جعفری افزود : این گروهک تروریستی خواستار معامله مابقی مرزبانان ایرانی با زندانی های  خود هستند.

وی گفت : پاکستان برای آزادی آنها قول داده و امید زیادی هست که آنها را آزاد کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: تروریست ها خواستار آزادی زندانیان مجرم خود هستند و جمهوری اسلامی زیر بار این معامله نخواهد رفت و برای همین مقاومت می کنیم تا همه آنها آزاد شوند.


نویسنده : afshin
تاریخ : پنج شنبه 24 آبان 1397
زمان : 21:9

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.